środa, 11 września 2013

Toniki, których aktualnie używam

Niech Was nie przestraszy taka ilość toników, zapewniam, że wszystkie są świeże i używam ich na zmianę, nic mi nie zalega miesiącami na półkach:)




1. Environ - Avst - Moisturising Toner - tonik nawilżający do twarzy

Marka pochodzi z płd. Afryki i generalnie jej produkty nie należą do najtańszych. Kiedy jednak tak patrzę na ten tonik to nie mogę pojąć dlaczego tyle jest nad nim zachwytów, a ja uważa, ze jest baardzo przeciętny i skąd ta cena?

Skład jest dobry, bo przeważają naturalne składniki i znajdziemy tu m.in:  mleczan sodowy, pantenol, ekstrakt z liści drzewa miodowego, ale to zwykły tonik bez jakiś większych właściwości. Jest to tonik o ponoć nadzwyczajnym działaniu nawiżającym, ale ja jakoś się tego nie dopatrzyłam. 
Przede wszystkim brak mi po użyciu uczucia odświeżenia i stonizowania skóry, a to dają mi inne, dużo, dużo tańsze odpowiedniki. Po tym toniku mam wrażenie, że przetarłam twarz wodą z kranu, bo nie czuję ani obiecywanego nawilżenia ani niczego innego. 
Miałam już kiedyś inny kosmetyk tej marki, który był tak samo nijaki ( choć tamten produkt był dużo gorszy) i też porażał ceną ( była to maseczka do twarzy, która miała oczyszczać cerę, a na drugim miejscu w składzie zawierała parafinę,która ´´pięknie´´ zapchała mi pory) .
Tonik jest bezzapachowy, bezbarwny i bezalkoholowy.
 Generalnie nie polecam, bo po co wydawać takie pieniądze na tonik, skoro można mieć lepiej działający o podobnym składzie i w rozsądnej cenie.


Skład: Aqua, Sorbitol, Butylene Glycol, Sodium Lactate, Panthenol, Sodium Pca, Niacinamide, Ethoxyglycol, Propylene Glycol,Glucose, Lactic Acid, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Achillea Millefolium Extract, Ononis Spinosa Root Extract, Tussilago Farfara (Coltsfoot) Leaf Extract, Rosmarinus Officinallis (Rosemary) Leaf Extract, Thymus Serpillium (Thyme) Extract, Salvia Officinallis (Sage) Leaf Extract, Melissa Officinallis Leaf Extract, Althaea Officinallis Root Extract, Cyclopia Genistoides (Honeybush) Leaf Extract, Disodium EDTA, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Caramel, Citric Acid


Ocena: 2 / 5

Cena: 200ml / ok 160zł 

Dostępność: salony kosmetyczne, internet 

2. Sarbec- Corine de Farme- tonik oczyszczający do twarzy

Poprostu fajny tonik, który robi to co powinien. Nie zawiera alkoholu i ma aż 99% naturalnych składników, bez parabenów. Nadaje sie także do cery wrażliwej.
Pachnie delikatnie,jest łagodny i co ważne nie klei się. Delikatnie tonizuje i odświeża skóre, usuwa resztki makijażu i przygotowuje na nałożenie kremu.
Opakowanie posiada pompkę,która niestety lubi wystrzeliwywać tonik na wszystkie strony, więc trzeba to mieć na uwadze. To dobry, łagodny kosmetyk i jak najbardziej go polecam.

 Sklad: Aqua, Polysorbate-20, PEG-60, Almond Glycerides, Parfum, Methylisothiazolinone, Polyaminopropyl Biguanide, Sodium Hydroxide, Citric Acid


Ocena 5 / 5

Cena: 200ml / ok 10zł

Dostępność: nie wiem gdzie dokładnie możecie kupić kosmetyki tej firmy, chyba częściej w internecie



 3. Tołpa-Dermo Face-Sebio-normalizujący tonik matujący

Mam cały zestaw kosmetyków z serii Sebio (oprócz kremu punktowego). Ten tonik niestety zawiera alkohol i za to daje mu już minusa, bo cerze tłustej wcale ten składnik nie jest potrzebny!
Kosmetyk pachnie dziwnie, jakby ziołowo-kosmetycznie, ale w zasadzie jest to mi ten aromat obojętny. Poza tym w składzie znajdziemy kwas salicylowy, ekstrakt z kory cynamonowca, cynk PCA, ekstrakt z mirry i kwas mlekowy.
Oceniam ten tonik jako dobry, choć nie obejdzie się bez kolejnego minusa, ale o tym za chwilę.
Rzeczywiście nieźle odświeża i tonizuje skóre, wygładza ją,a  przy tym nie jest lepki , ale raczej nie zauważyłam, aby miał jakieś inne działanie na moją cerę. Nie przyczynia się do zmiejszenia wyprysków ani nie sprawia, że wytrwarza się mniej sebum. No i wspomniana wada: tonik ten pieni się lekko w trakcie użycia! Zaskoczyło mnie to bardzo, bo co jak co, ale nie powinno to tu mieć miejsca aczkolwiek jest to delikatne, więc można to przeżyć.
Kosmetyk jest raczej delikatny i nie porównywałabym go do takich toników jak np. Clerasil  czy Clean&Clear,bo nie ściąga i nie przesusza skóry, ale radzę uważać na niego wrażliwcą
Niezły, ale nie kupię ponownie.

Ocena 4- / 5

Cena: 200ml / ok 20zł

Dostępność: Rossmann, apteki

4. Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris-Pharmaceris- SensiMicellar- płyn micelarny do delikatnego oczyszczania demakijażu twarzy i oczu

Nie zmywam tym płynem makijażu- to napiszę od razu. Jedynie jego resztki i spisuje się dobrze, ale nie dam przez to całej oceny, bo nie wiem, czy płyn rzeczywiście zmyje cały podkład i tusz.
Jest to bezbarwny i bezzapachowy płyn, który całkowiem dobrze oczysza, odświeża i tonizuje, a przy tym nie ściaga skóry i nie przesusza.W składzie zawiera witaminę B3, ekstrakt z alg, glukam oraz wosk z owoców mango Niby zwykły, a porządny kosmetyk. Polecam, choć ja sama już do niego nie wrócę, bo próbuję różnych płynów micelarnych.

 Skład: Aqua, Methyl Gluceth-20, Poloxamer 188, Polysorbate 20, Niacinamide, Zinc Gluconate, Propylene Glycol, BHT, Copper Acetylmethionate, Codium Tomentosum Extract, Polyaminopropyl Biguanide

Ocena 4+ / 5

Cena: 200ml / 22zł

Dostępność: tylko w aptekach 



5. Biochemia Urody-hydrolat oczarowy

Uwielbiam kosmetyki z Biochemii za ich rewelacyjne działanie, skład, ceny oraz za to, że przygotowuje się je samemu z półproduktów. Hydrolatu oczarowego używam w charakterze tonika i sprawdza się w tej roli bardzo dobrze. Odświeża, oczyszcza, tonizuje, a przy tym jest łągodny. Nie wysusza i nie ściąga skóry, a nawet zauważyłam,że przyspiesza gojenie się drobnych wyprysków.
Jedynie zapach nie jest najpiękniejszy,a powiedziawszy szczerze: tonik jak dla mnie troche śmierdzi, ale akurat w tym wypadku to mało ważne, bo działanie jest na 5. 
Z pewnością będę kupowała ten jak i inne produkty firmy i zachęcam Was do ich wypróbowania!

Ocena 5 / 5

Cena: 200ml / 17,90zł

Dostępność: TU


6. Berner-Herbina- MarjaSPA Fresh- tonik do skóry tłustej i mieszanej

Tonik ten zakupiłam dla męża, bo lubi on toniki z alkoholem, ale obecnie zaprzestał je stosować, więc, żeby opakowanie nie poszło do kosza postanowiłam ten produkt sama wykończyć.
No cóż.. nie jest to najlepszy kosmetyk jaki kiedykolwiek miałam. Alkohol czuć już na początku, czuc go też na skórze, która niby jest odświeżona i stonizowana, ale jednocześnie troche ściągnięta i to mi się nie podoba. Zauważyłam też , że po tym toniku moja cera jakby szybciej się przetłuszcza.
Nie wiem, czemu niektórrzy producenci dalej myśla, że skórze tłustej służy jedynie alkohol buhający z butelki i to on najlepiej oczyści nam cerę... Błędne myślenie. 
Kosmetyk typu: zużyć i zapomnieć.

Ocena: 2 / 5

Cena: 200ml / ok 6€

Dostępność: ja akurat kupiam w markecie Minimani, ale produkty Herbiny są szeroko dostępne w Finlandii

7. Profarm- pichtowy tonik bezalkoholowy

Kompletując moją wakacyją kosmetyczkę poszukiwałam jakiegoś toniku i naczytawszy sie sporo przychylnych opinii o kosmetykach z olejkiem pichtowym zamówiłam ten oto tonik.
Sprawdził się nad morzem i sprawdza się także teraz. Producent zapewnia, że tonik ma działanie oczyszczające, antybakteryjne, odżywcze i energizujące. Napewno faktem jest, że ów specyfik dobrze odświeża i tonizuje, usuwa resztki makijażu, nie przesuszając przy tym ani nie ściagając skóry. Trądziku nie mam, a wypryski pojawiają mi się rzadko, więc nie wiem, czy tonik rzeczywiście sobie z tymi problemami radzi aczkolwiek obietnice, że rozluźnia on napięte mięśnie i likwiduje uczucie ciągłego zmęczenia kwituję jedynie uśmiechem.To tonik, a nie maść z apteki:)
Zapach jest dosyć oryginalny, bo bardzo przypominami szyszki zapachowe, choć nie jest to aromat sztuczny i nie drażni, ale jeśli ktoś takich kompozycji nie lubi to będzie się raczej zmuszał do użycia tego produktu, bo zapach jest  dosyć wyczuwalny. Mnie się w podoba.
Skład  przyzwoity, ale wyrzuciłabym stamtąd parabeny. Całkiem dobry kosmetyk, który wywiązuje się ze swego zadania. Polecam.

Skład:  Aqua, Polysorbate 20, Glycerin, Magnezium Aspartate (and) Zinc Gluconate (and) Copper Gluconate, Propylene Glycol (and) Aqua (and) Vaccinium Myrtillus (and) Cucumis Sativus *and) Hamamelis Virginiana (and) Phenoxyethanol (and) Methylparaben (and) Propylparaben, Abies Sibirica, parfum, Sodium Hydroxide, DMDM Hydantoin (and) Methylparaben (and) propylparaben (and) Phenoxyethanol, Hexyl Cinnamal, Limonene, Benzyl Salicylate, Hydroxyisohexyl-3-cyclohexen Carboxaldehyde.


Ocena 4+ / 5

Cena: 200ml / ok 10zł

Dostępność: apteki

Stosowałyście któryś z pokazanych tu produktów? Jakiego toniku teraz używacie?



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz